Dviejų masių smagratis

 

Dviejų masių smagratis

Alkūninio veleno ir smagračio sūkių dažnio svyravimai per sankabą perduodami pavarų dėžei ir visai transmisijai. Dėl to atsiranda pavarų dėžės, kėbulo vibracijų. Naudojant dviejų masių smagratį sukamieji svyravimai transmisijai beveik neperduodami. Įprastinis smagratis padalytas į dvi dalis- pirminę masę ir antrinę masę. Šios dvi masės sujungtos spyruokline amortizacijos sistema ir gali pasisukti viena kitos atžvilgiu nugalėdamos spyruoklių pasipriešinimą ir papildomą trintį.

Pirminė smagračio masė – korpusas ir dangtis(3) – standžiai sujungti su alkūniniu velenu. Antrinė masė – diskas su slopintuvo spyruoklėmis(2). Dėl šių spyruoklių antrinė smagračio masė gali pasisukti pirminės smagračio masės atžvilgiu.
Sankaba ir perdavimas nėra tiesiogiai sujungti su varikliu, o yra sujungti per tam tikrą spyruoklių sistemą ( dviejų masių smagratį), sugeriančią smūgius ir vibraciją.
 
Dviejų masių smagratis veikia labai efektyviai, ypač mažų alkūninio veleno sūkių režimais. Smagratis sankabos sukabinimo metu absorbuoja garsą, vibraciją ir leidžia švelniau perjunginėti pavaras.
 
Tokia smagračio konstrukcija dažnai naudojama daugelyje naujesnių automobilių, ypač su dyzeliniais varikliais. Kadangi labai švelniai sugeriamas pirminis sukabinimas, jis tausoja variklį, sumažina kuro sąnaudas, užtikrina itin komfortišką automobilio pajudėjimą iš vietos. Svyravimų amplitudė gerokai mažesnė nei įprastinėje sankaboje.
 
Automobilio eksploatacijos eigoje pastebimas pagrindinis  dviejų masių smagračio susidėvėjimo defektas- atsirandantys pašaliniai garsai išjungiant variklį ir  atleidinėjant sankabos pedalą.Varikliui  dirbant didesnėmis apsukomis kuriam laikui nemalonus pašalinis garsas išnyksta, tačiau išjungiant variklį,  jis vėl aiškiai girdimas.
 
Tai atsitinka  dėl viduje sugedusio ir subyrėjusio perdavimo mechanizmo- prarandamas  balansas ir tai sukelią didelę vibraciją, kuri ypač  jaučiama per pavarų svirtį ir automobilio kėbulą.
 
Tokiu atveju  dviejų masių smagratį būtina keisti nauju. Šios detalės trūkumas-pakankamai didelė detalės kaina -1500-3000 lt. Yra paslaugų teikėjų,kurie skebiasi restauruojantys dviejų masių smagračius.  Iš praktinės patirties galime atsakingai teigti,kad restauruoti dviejų masių smagračiai neprilygsta naujų kokybei.
 
Kadangi poreikis keisti sugedusius dviejų masių  smagračius, yra didelis – sankabų gamintojai siūlo pakaitinius  komplektus, kurie leidžia  automobilio gamintojo sumontuotą dviejų masių smagratį su sankabos komplektu  keisti į vientisą smagratį kartu su sankabos komplektu. Tokio pakeitimo rezultatas – sutaupyti pinigai detalėms  ir prarastas važiavimo komfortas, padidėjusios variklio ir transmisijos momentinės apkrovos.
 
Pakaitinė sankaba tarnaus ilgai, jei  automobilio savininkas nekelia ypatingų reikalavimų komfortui. Automobilio salone juntama didelė vibracija( ko vairuotojas nejautė kol buvo nesugedęs dviejų masių smagratis), nėra konfortiško pajudėjimo iš vietos.
 
Kaip parodė praktika-didelė  automobilių savininkų dalis pageidauja sumontuoti  vietoj pakaitinės  sankabos automobilio gamintojo numatytą naują  dviejų masių smagratį su sankabos komplektu. Verta paminėti, kad nė viena  iš buvusios sumontuotos pakaitinės  sankabos detalių  netiks- o tai reiškia, kad „sutaupius“ pirmo keitimo metu,  antro  remonto kaštai bus ženkliai didesni.

 

 
smart foreash
Šioje svetainėje yra naudojami slapukai (angl. „cookies“). Jie gali identifikuoti prisijungusius vartotojus, rinkti statistikos duomenis ir padėti pagerinti naršymo patirtį kiekvienam lankytojui atskirai.
Susipažinkite su mūsų Privatumo politika
Sutinku Išvalyti slapukus ir išeiti