Stabdžių sistemos remontas

 
Keičiant stabdžių trinkeles  privaloma visuomet patikrinti  ir apžiūrėti  stabdžių diskus. Esant išdilimams pamatuoti  stabdžių disko storį ir palyginti su rekomenduojamu automobilio gamintojo, įvertinti stabdžių apkabos paslankumą, būklę ir darbą.
 
Grioveliai stabdžio diske pašalinami nutekinant. Disko medžiagos nutekinimas negali viršyti gamintojo nurodytų dydžių, priešingu atveju stabdžių diskai turi būti pakeisti naujais.
 
Stabdžių būgnai,kurių darbiniame paviršiuje juntamas ovališkumas ir matomas išdirbis,  gali būti pratekinti, išlaikant gamintojo keliamus reikalavimus. Bet koks nuokrypis nuo leistino stabdžių būgno sienelės storio gali turėti įtakos stbadžių būgno tvirtumui   ir stabdymo metu atsirandančios  šilumos perdavimui. Apdirbamas stabdžių būgnų (diskų ) plotas turi būti nulygintas dailiuoju tekinimu arba šlifavimu. Šiurkštūs paviršiai lemia greitą stabdžių trinkelių susidėvėjimą.
Stabdžių būgnų (diskų) negalima tekinti jeigu jie: jau buvo pratekinti, yra įtrūkimų, buvo neleistinai įkaitę, neatitinka minimalų automobilio gamintojų  keliamų  išmatavimų reikalavimų.
 
Stabdžių sistemos remontas Prieš montuojant detales kruopščiai nuvalyti rūdis ir kitus nešvarumus. Nepamirškite periodiškai patikrinti stabdžių skysčio lygį, kokybę  ir, jei reikia, papildyti. Montuojant stabdžių sistemos detales  naudokite šiam darbui skirtas reikiamas medžiagas (nenaudokite netinkamų tepalų kreipiamųjų  įvorių tepimui kurie tirštėja nuo temperatūrų pokyčio ar yra išplaunami vandens) ir automobilio konstrukciją atitinkančias detales.
 
Vienas iš faktorių, nuo kurio priklauso nepriekaištingas ir efektyvus stabdžių veikimas, yra tinkamas stabdžių skystis.
 
Stabdžių skystis
Stabdžių skystis yra hidroskopinis. Tai reiškia, kad jis turi savybę laikui bėgant absorbuoti vandens garus, kurių visada yra ore.
Prisigėrusio vandens stabdžių skysčio užvirimo temperatūra smarkiai sumažėja, todėl nuo stabdymo metu išsiskiriančios šilumos stabdžių skystis gali užvirti stabdžių  sisitemos magistralėje.
 
Tai savo ruožtu mažina stabdžių efektyvumą, ilgina stabdymo kelią, o galiausiai gali sukelti stabdžių sistemos gedimą.
Stabdžių skystis yra hidroskopinis. Tai reiškia, kad jis turi savybę laikui bėgant absorbuoti vandens garus, kurių visada yra ore.
 
Prisigėrusio vandens stabdžių skysčio užvirimo temperatūra smarkiai sumažėja, todėl nuo stabdymo metu išsiskiriančios šilumos stabdžių skystis gali užvirti stabdžių  sisitemos magistralėje. Tai savo ruožtu mažina stabdžių efektyvumą, ilgina stabdymo kelią, o galiausiai gali sukelti stabdžių sistemos gedimą.
 
Dėl laiku nepakeisto stabdžių skysčio stabdymo efektyvumas gali sumažėti pačiu netinkamiausiu momentu – kai automobilį reikia stabdyti staiga. Būtent tada stabdant išsiskiria didelis šilumos kiekis ir užverda stabdžių skystis, dėl to gali nesuveikti stabdžiai.
 
Automobilių vairuotojai žino, kad  variklio tepalą privaloma keisti gamintojo nustatytu periodiškumu naudojant tam automobilio modeliui skirtas medžiagas. Ne mažiau svarbus ir stabdžių sistemos skystis. Paprastai po 2 metų eksploatacijos vandens kiekis skystyje pasiekia kritinę ribą, tad  ekstremalaus stabdymo metu yra didelė tikimybė, kad  gali užvirti skystis. Taip atsitikus stabdžiai tampa neveiksmingi. Stabdžių skysčio kokybei nustatyti naudojame specialų stabdžių skysčių testerį.

 

 
smart foreash
Šioje svetainėje yra naudojami slapukai (angl. „cookies“). Jie gali identifikuoti prisijungusius vartotojus, rinkti statistikos duomenis ir padėti pagerinti naršymo patirtį kiekvienam lankytojui atskirai.
Susipažinkite su mūsų Privatumo politika
Sutinku Išvalyti slapukus ir išeiti